Zespół Szkoły i Przedszkola

w Mszanie Górnej

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki

Dbając o wszechstronny rozwój naszych uczniów i przedszkolaków,

realizujemy szereg programów i projektów edukacyjnych


****************************************************************************************

 

W roku szkolny 2019/20 nasza szkoła przystąpiła do Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2017-2019 – „Aktywna tablica”. W ramach otrzymanej dotacji zakupiono trzy tablice interaktywne wraz z projektorem i oprogramowaniem.

W celu realizacji programu nasza szkoła uczestniczy w spotkaniach zespołu międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli stosujących TIK. Uczestnikami sieci są: Szkoła Podstawowa nr 2 w Zespole Szkoły
i Przedszkola w Mszanie Górnej, Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Łętowem. Podczas spotkań nauczyciele dzielili się wiedzą  i doświadczeniami z wykorzystania TIK w pracy z uczniem.

Działania podejmowane w ramach sieci:

1. Spotkanie organizacyjne:

· Integracja uczestników sieci.
· Rozpoznanie potrzeb i zasobów.
· Ustalenie celów, harmonogramu pracy i działań.

2. Spotkania online organizowane w ramach międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli:

· Dzielenie się doświadczeniami, narzędziami, dobrymi praktykami.
· Tworzenie nowych rozwiązań (m.in. podczas kształcenia na odległość).
· Lekcje otwarte z wykorzystaniem TIK.
· Zapoznanie z wybranym oprogramowaniem dydaktycznym w klasach I - III i IV – VII.
· Zapoznanie z programowaniem w języku Scratch Junior.
· Dzielenie się wiedzą zdobytą na różnych zewnętrznych szkoleniach.

3. Spotkanie podsumowujące (maj 2020 r.):

· Podsumowanie i omówienie pracy sieci.
· Ewaluacja.


****************************************************************************************

Niebieska Wstążka - Kocham! Nie biję! Pomagam!

W Zespole Szkoły i Przedszkola w Mszanie Górnej prowadzone były działania związane z kampanią Niebieska Wstążka - Kocham! Nie biję! Pomagam!
Na gazetkach tematycznych pojawiły się hasła: Znamy świat wartości, dlatego agresji mówimy stop; Cyberprzemoc - co to takiego?; Prawa człowieka zaczynają się od praw dziecka, itp. Hasła przypominały o kolejnych podejmowanych w tej placówce działaniach. Wychowawcy klas I-VI, w ramach godzin wychowawczych, zwracali uwagę na narastające zjawiska przemocy, uczyli walki z nią. Również zajęcia prowadzone w grupach przedszkolnych nawiązywały do tej tematyki.
W ramach kontynuacji kampanii ogłoszony został konkurs na wykonanie plakatu pt. STOP PRZEMOCY. Uczniowie wykazali się dużą pomysłowością w wyrażaniu swoich opinii w tym temacie.
Ogromnym przeżyciem dla wszystkich uczniów i pracowników Zespołu Szkoły i Przedszkola był dzień, w którym wszyscy przypięli do ubrań niebieskie wstążeczki, aby w ten sposób wyrazić poparcie dla działań potępiających zjawisko agresji.
Kolejnym wyzwaniem było opracowanie przez uczniów każdej klasy oraz grup przedszkolnych własnego hasła wspierającego kampanię i promującego wzajemną życzliwość i szacunek. Wszystkich zaskoczyła pomysłowość autorów tekstów.
W ramach akcji uczniowie i przedszkolaki obejrzeli przedstawienie kukiełkowe pt.: Uwaga na Internet oraz spotkali się z policjantami, którzy zwrócili uwagę na niebezpieczeństwa płynące z niewłaściwego użytkowania Internetu oraz komputera; przestrzegali przed cyberprzemocą w sieci.
Ponadto, w ciągu całego roku szkolnego uczniowie, rodzice i nauczyciele uczestniczyli w programie społecznym „Bezpiecznie Tu i Tam” realizowanym przez Fundację Orange i Orange Polska, w ramach którego prowadzonych było wiele inicjatyw edukacyjnych. Ich podstawowym celem było zwiększenie bezpieczeństwa dzieci online oraz edukacja młodych internautów, ich rodziców i opiekunów w zakresie odpowiedzialnego korzystania z sieci.
Podsumowaniem naszych działań było napisanie wspólnie z uczniami świetlicy szkolnej, wiersza tematycznie związanego z prowadzoną przez nas akcją. Podczas podejmowanych działań opierano się na współpracy z dyrektorem, pedagogiem szkolnym, wychowawcami, nauczycielami, rodzicami i uczniami. Staraliśmy się promować życzliwość, dobroć i wszystkie wartości, które przyczyniają się do kształtowania pozytywnych zachowań ludzkich, uczą szczerości, odwagi, koleżeństwa i poszanowania drugiego człowieka. Przeprowadzone konkursy i pogadanki wdrażały uczniów i przedszkolaków do umiejętności dostrzegania wszelkich przejawów zła oraz właściwych reakcji i zachowań profilaktycznych. Wszystkie podejmowane przez nas działania miały doprowadzić do bezwzględnego przestrzegania zasady Stop agresji i przemocy w każdej sytuacji.
Za powyższe działania i szczególne zaangażowanie w prowadzoną przez nas kampanię, Zespół Szkoły i Przedszkola w Mszanie Górnej otrzymał statuetkę z wyróżnieniem.

Kliknij na zdjęcie, aby zobaczyć galerię.


****************************************************************************************
Bezpieczny Internet
Edukacja w zakresie bezpieczeństwa w sieci

 

WIĘCEJ


****************************************************************************************

ODBLASKOWA SZKOŁA

We wrześniu i październiku, uczniowie klas I-VI w Szkole Podstawowej nr 2 wzięli udział w konkursie "Odblaskowa Szkoła". Organizatorami przedsięwzięcia była Małopolska Wojewódzka Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie, Małopolskie Kuratorium Oświaty, Małopolski Urząd Wojewódzki i Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego.
Celem akcji było zwiększenie aktywności dyrektorów szkół podstawowych, lokalnych władz samorządowych oraz rodziców w zakresie wyposażania uczniów w elementy odblaskowe. Udział w konkursie dał również możliwość wykazania, że szkoła nie tylko uczy, ale również dba o bezpieczeństwo swoich podopiecznych, zwłaszcza w drodze do i ze szkoły.
Dzięki zaangażowaniu uczniów, ich rodziców i nauczycieli podjęliśmy szereg działań, akcji i zadań promujących bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Do najważniejszych możemy zaliczymy:
- wyjście uczniów na drogę z wychowawcami klas w celu omówienia zasad bezpiecznego poruszania się po drodze (2 września),
- wyposażenie uczniów w kamizelki i elementy odblaskowe,
- zorganizowanie Ogólnoszkolnego Konkursu Plastycznego pt.  „Bezpieczeństwo w ruchu drogowym”,
- przeprowadzenie konkursu wiedzy na temat bezpieczeństwa ruchu drogowego dla uczniów klas IV-VI oraz quizu na temat znajomości podstawowych wiadomości z zakresu bezpiecznego poruszania się pieszych po drodze dla klas I-III,
- dwie imprezy plenerowe: „Odblaskowy Dzień Drzewa” oraz „Odblaskowe Sprzątanie Świata”,
- cykl zajęć z zakresu pierwszej pomocy dla uczniów klasy I,
- udział w ogólnopolskim programie edukacyjnym „Akademia Bezpiecznego Puchatka” promującym inicjatywę poprawienia bezpieczeństwa najmłodszych uczniów szkół podstawowych,
- przeprowadzenie szeregu zajęć i lekcji na temat zasad bezpiecznego poruszania się pieszych po drogach oraz znaczenia noszenia odblasków, -
- uczniowie klas VI na zajęciach komputerowych stworzyli własne animacje i gry komputerowe
w środowisku Scratch oraz wykonali prezentacje multimedialne dotyczące bezpieczeństwa w ruchu drogowym,

- zorganizowanie zajęcia z policjantami na temat: „Praca w policji, policjanci dzieciom” oraz „Bezpieczeństwo ruchu drogowego”,
- happening, podczas którego uczniowie z własnoręcznie wykonanymi transparentami przeszli od szkoły do drogi wojewódzkiej, promując konieczność noszenie odblasków. Dzieci ubrane były w kamizelki i elementy odblaskowe, a mottem przewodnim happeningu były hasła: „Chodzimy prawą stroną chodnika”, „Jesteśmy widoczni na drodze!”, itp.
- pedagogizacja rodziców w celu uświadomienia im konieczności noszenia przez dzieci odblasków i dbania o ich bezpieczeństwo (gazetki ścienne, rozmowy)
- promocja idei konkursu „Odblaskowa szkoła” w Internecie - informacje na stronie internetowej szkoły i gminy, gazetki ścienne na temat bezpieczeństwa na drodze.
Na początku listopada zakończyliśmy realizację zadań konkursowych. Jednak w dalszym ciągu będziemy wracać do zasad bezpieczeństwa na drodze, nie tylko na lekcjach. Jesteśmy świadomi, że edukacja dzieci w tym zakresie jest zadaniem długofalowym i wymaga dużego zaangażowania ze strony rodziców, jak i nauczycieli. Mamy nadzieję, że dzięki wszystkim działaniom podjętym w czasie udziału w konkursie “Odblaskowa Szkoła”, uda nam się wspólnie wykonać kolejny, duży krok w kierunku zapewnienia naszym dzieciom bezpieczeństwa.

Pisali o nas:


http://www.gorce24.pl/informacje/8007/Odblaskowa_Szkola__w_Mszanie_Gornej
http://www.mszana.pl/aktualnosci,3026.html#.WCzbFu-UNMs


Kliknij na zdjęcie, aby zobaczyć galerię.

WIĘCEJ


Szkolny koordynator: Ewelina Płachczyńska-Struś

****************************************************************************************

„TRZYMAJ FORMĘ!"

Celem programu jest edukacja młodzieży w zakresie  zwiększenia świadomości dotyczącej wpływu żywienia i aktywności fizycznej na zdrowie człowieka.

Założenia szczegółowe

I. CEL GŁÓWNY:
Poprawa sposobu odżywiania młodzieży.

II. CELE SZCZEGÓŁOWE:
1.
Zwiększenie wiedzy dotyczącej zbilansowanej diety i aktywności fizycznej.
2.
Dostarczenie wiedzy i umiejętności korzystania z informacji zamieszczonych
na
opakowaniach produktów spożywczych.
3.
Kształtowanie postaw i zachowań w zakresie prawidłowego żywienia
i uprawiania aktywności fizycznej.
4.
Propagowanie zdrowego stylu życia w szkole, w domu i środowisku
pozaszkolnym.

ORGANIZATORZY PROGRAMU:
- Główny Inspektorat Sanitarny,
- Polska Federacja Producentów Żywności Związek Pracodawców.

SZKOLNY KOORDYNATOR PROGRAMU: Marta Malarz

więcej o programie na stronie:
www.trzymajforme.pl

*************************************************************************************************************


 



„Czytanie książek to najpiękniejsza zabawa, jaką sobie ludzkość wymyśliła”

Wisława Szymborska

„Książka moim przyjacielem na złe i dobre chwile” – pod takim hasłem zrealizowano projekt edukacji czytelniczej w ramach programu MEN „Książki naszych marzeń”.

Projekt  jest odpowiedzią na wymagania programu Ministerstwa Edukacji Narodowej „Książki naszych marzeń”, dzięki któremu zbiory naszej biblioteki szkolnej wzbogaciły się o 82 egzemplarze nowych książek. Projekt powstał, aby zareklamować nowe pozycje książkowe i zachęcić uczniów do częstszych wizyt w bibliotece. Projekt był realizowany od września 2015 r. do czerwca 2016 r.
Celem projektu było budzenie refleksji nad rolą i wartością książki w życiu człowieka, kształtowanie nawyków czytelniczych i kultury czytania, promocja wartościowej literatury, uaktywnianie twórczych postaw uczniów oraz tworzenie klimatu do rozwijania wyobraźni. W ramach projektu podejmowane były różnorodne  działania. Uczniowie samodzielnie czytali w domu wybrane książki. Położono nacisk na słuchanie głośnego czytania w klasie; czytali nauczyciele, wychowawcy, rodzice i uczniowie. Uczniowie mogli również rozwijać swoje talenty tworząc własne pamiętniki, gry planszowe, magiczne przedmioty, krzyżówki, wiersze, zagadki, komiksy i ilustracje do książek. Efekty prac dzieci były prezentowane na gazetkach szkolnych oraz w bibliotece szkolnej. Bardzo miłym i oczekiwanym działaniem były klasowe i szkolne konkursy czytelnicze tj. „Czy znasz przygody Pana Kuleczki i jego przyjaciół”, „Czy znasz 120 przygód Koziołka Matołka?”, „Czy znasz 2,3,4 część przygód Koziołka Matołka?”, „Czy znasz Pięciopsiaczki?”, „Czy znasz Mikołajka?”, „Czy zło może wygrać z dobrem?”, „Magiczne drzewo”, „Mój pamiętnik” oraz plastyczne: „Portret Pana Kuleczki i jego przyjaciół”, „Wesołe okulary Ananiasza”, „Przygody detektywa Pozytywki”, „Wędrówki z Koziołkiem Matołkiem”. Dzieci z klasy II przygotowały inscenizację pt. „Spotkanie Koziołka Matołka z Nowym Rokiem”, a uczniowie klasy III „Podchody z detektywem Pozytywką”. Odbyły się dwie wycieczki, jedna do Miejskiej Biblioteki w Mszanie Dolnej, gdzie uczniowie klasy III zostali pasowani na czytelnika biblioteki, a druga do Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej w Krakowie na warsztaty biblioteczne.
W projekcie uczestniczyło 85 uczniów. Projekt okazał się ciekawą formą, w której uczniowie  mogli  spotkać się z książką, mogli w każdej chwili po nią  sięgnąć. Ważnym elementem wszystkich działań związanych z projektem jest zwiększona ilość wypożyczeń w bibliotece oraz poprawa jakości czytania przez uczniów, którzy zaczęli traktować czytanie jako ciekawy sposób spędzania czasu. Zdaję sobie sprawę, że jeszcze nie wszyscy uczniowie lubią czytać książki, jednak głęboko wierzę w to, iż uczestnictwo w projekcie skłoniło uczniów do choćby krótkiej refleksji, że czytanie książek może być  wielką frajdą. Dziękuję wszystkim wychowawcom, nauczycielom i uczniom za zaangażowanie i chęć uczestnictwa w projekcie.
Projekt czytelniczy okazał się bardzo przydatnym działaniem,  jego cel został osiągnięty. Projekt został zakończony, ale akcja propagowania czytelnictwa trwa nadal.

Koordynator projektu

Małgorzata Dawiec

Kliknij na zdjęcie, aby zobaczyć galerię.


**************************************************************************************************************


Ogólnopolska Akcja Ministra Edukacji Narodowej „Ćwiczyć każdy może” organizowana w ramach Roku Szkoły/Przedszkola w Ruchu; Minister Edukacji Narodowej przyznaje tytuł  „Przedszkole w Ruchu” przedszkolom, które podejmą działania na rzecz aktywności fizycznej.

Z wielką przyjemnością i zaangażowaniem włączyliśmy się do Ogólnopolskie Akcji Ministra Edukacji Narodowej „Ćwiczyć każdy może” organizowanej w ramach Roku Szkoły w Ruchu. Od lat w naszym przedszkolu w ciągu każdego dnia zapewniamy naszym podopiecznym wiele ciekawych zajęć ruchowych, gier zespołowych, ćwiczeń gimnastycznych, itp. A to wszystko zgodnie z podstawą programową wychowania przedszkolnego, w której jest napisane, iż jednym z celów jest „troska o zdrowie dzieci i ich sprawność fizyczną; zachęcanie do uczestnictwa w zabawach i grach sportowych”.

„Dawać zdrowie i radość poprzez gry
w słońcu i na powietrzu, poprzez te gry
wychowywać w służbie wielkich ideałów ludzkości”.

(Henryk Jordan)


Aktywność fizyczna przedszkolaków w Gminnym Przedszkolu w Mszanie Górnej


1. Ćwiczenia poranne – trwają około 5-8 minut (zabawa ruchowa ze śpiewem, pląsy do muzyki, zabawa bieżna lub skoczna, ćwiczenia lub zabawa z elementem równowagi, itp.) i służą przede wszystkim uporządkowaniu grupy, wprowadzeniu miłego nastroju oraz pobudzeniu organizmu do intensywniejszego funkcjonowania. Rezygnujemy z przyborów gimnastycznych, ale często zmieniamy metodę i sposób prowadzenia ćwiczeń, preferując te, które dzieci lubią i już znają. Czasem przedszkolaki chętnie same wymyślają ćwiczenia
i zabawy ruchowe, w ten sposób rozwijają własną inwencję twórczą.

2. Gry i zabawy ruchowe na świeżym powietrzu - zajęcia sportowe odbywają się  na przyszkolnym, asfaltowym boisku sportowym i na gminnym boisku pokrytym nawierzchnią tartanową. Organizujemy tu różne zabawy ruchowe wykorzystując  piłki, chustę animacyjną, skakanki, ringo, szarfy, hula-hop, dzieci współzawodniczą w grach i zawodach zespołowych, a ich ulubionym zajęciem jest rysowanie kolorową kredą na twardej powierzchni boiska. Zabawy na świeżym powietrzu, niezależnie od pory roku, to dla dzieci ogromna frajda. Wielka przestrzeń zapewnia dzieciom swobodę ruchu, bezpieczeństwo podczas kształcenia sprawności ruchowej, dostarcza wiele radości i pozytywnych doznań emocjonalnych, należy też dodać, że przebywanie i ruch na świeżym powietrzu to najlepsza okazja do wzmocnienia odporności organizmu dzieci.

3. Zajęcia ruchowe na sali gimnastycznej – dwa, trzy razy w tygodniu, zwłaszcza
w czasie niesprzyjających warunków pogodowych, zajęcia wychowania fizycznego w przedszkolu odbywają się na szkolnej sali gimnastycznej.

Sala gimnastyczna wyposażona jest w sprzęt do prowadzenia ćwiczeń, zabaw ruchowych, gimnastyki rozwijającej i korekcyjnej oraz w przyrządy sprzyjające rozwojowi swobodnej aktywności ruchowej dzieci. Zajęcia tego typu są również atrakcyjne, gdyż dzieci bardzo lubią ćwiczyć w specjalnych strojach, mają okazję poczuć się prawdziwymi sportowcami, co wzmacnia ich poczucie pewności siebie i zachęca do podejmowania wyzwań.

4. Zabawy na szkolnych placach zabaw - aktywność fizyczna na świeżym powietrzu i w gronie rówieśników należy do ulubionych zajęć dzieci. Zabawy na placu zabaw przynoszą dzieciom wiele radości i jest to jeden z ulubionych sposobów spędzania czasu na świeżym powietrzu. Nasze place zabaw są bardzo dobrze wyposażone. Wszystkie urządzenia służące zabawie, zostały wykonane według specjalistycznych norm i standardów, uwzględniają bezpieczeństwo
i potrzeby ruchowe dzieci w różnym wieku: od maluchów po dzieci w młodszym wieku szkolnym. Zajęcia tu prowadzone wzmacniają sprawność fizyczną dzieci
i sprzyjają rozwojowi psychomotorycznemu.

5. Regularne spacery i wycieczki - nasze przedszkole jest usytuowane z dala od drogi głównej, panuje tu cisza i spokój, ruch uliczny jest niewielki, nie ma więc przeszkód do organizowania codziennych spacerów (wyjątkiem jest deszczowa pogoda lub temperatura poniżej -5˚C). Przez spacery i wycieczki uwrażliwiamy dzieci na piękno przyrody, wyzwalamy w nich radość z obcowania z naturą.
W pobliskim lesie mamy miejsce, gdzie w ciszy i zadumie możemy posłuchać śpiewu ptaków, w zimie odszukać ślady zwierząt na śniegu, jesienią zbieramy dary lasu, a wiosną wypatrujemy pierwszych kwiatów wydostających się spod śniegu. Najważniejsze dla nas jest to, że dzieci czują się bezpiecznie, mogą oddychać świeżym powietrzem, które wzmacnia odporność organizmu.

6. Zajęcia taneczne - raz w tygodniu w naszym przedszkolu odbywają się zajęcia taneczne, podczas których dzieci poznają ciekawe układy choreograficzne, elementy tańców współczesnych i ludowych oraz nowe zabawy ruchowe.

Fotogaleria dobre praktyki związane z aktywnością fizyczną w Gminnym Przedszkolu w Mszanie Górnej

Kliknij na zdjęcie, aby zobaczyć galerię.

 

Gminne Przedszkole w Mszanie Górnej przedszkolem na 5!

1. Ruch – zapewniamy naszym milusińskim różne formy aktywności fizycznej.

2. Dieta – Gminne Przedszkole w Mszanie Górnej posiada własną kuchnię, a przedszkolne posiłki przygotowywane są według wyznaczonych norm dietetycznych i zaleceń organów odpowiedzialnych za organizację żywienia dzieci w wieku przedszkolnym. W przedszkolnej kuchni nie korzysta się z gotowych produktów, kucharki same robią pierogi, gołąbki, naleśniki, pieką ciasta, wykonują świeże surówki z warzyw oraz sałatki owocowe.

Posiłki są zdrowe i bezpieczne oraz zawierają wszystkie niezbędne składniki odżywcze, są przygotowywane wyłącznie na bazie naturalnych składników odżywczych bez  barwników, aromatów i konserwantów; dokładamy wszelkich starań, by były apetyczne, zdrowe, kolorowe, a przede wszystkim smaczne.

3. Woda – w naszym przedszkolu dzieci mają stały dostęp do niegazowanej wody mineralnej. W roku szkolnym 2012/2013 przyłączyliśmy się do kampanii edukacyjnej na rzecz picia wody „Mamo, tato, wolę wodę!”. Celem było zachęcanie dzieci do picia wody, podnoszenie poziomu wiedzy dzieci na temat właściwości wody oraz jej wpływu na życie i zdrowie człowieka oraz promowanie zdrowego stylu życia i prawidłowego odżywiania.

4. Nauka przez zabawę – pracujemy tak, aby zabawa dla naszych wychowanków była przyjemna i dobrowolna, ponieważ wtedy przedszkolaki najlepiej przyswajają nową wiedzę
i umiejętności. Dbamy o bezpieczeństwo nie ograniczając swobody ruchu.

5. Razem dla zdrowego rozwoju – dając dzieciom dobry przykład, wspólnie i zgodnie działamy dla ich zdrowego rozwoju. Uczymy współdziałania w czasie zabaw. Już w przedszkolu dzieci mogą odkrywać i rozwijać swoje zainteresowania, zdobywać nowe umiejętności oraz przygotowywać się do roli dorosłego człowieka.

 

 

 


Fotogaleria z realizacji scenariusza zajęć ruchowych w ogrodzie przedszkolnym:  "Na wiosennej łące"

Kliknij na zdjęcie, aby zobaczyć galerię.

Fotogaleria z realizacji scenariusza zajęć ruchowych na sali gimnastycznej "Aerobik do wiązanki melodii tańców ludowych"

 

Kliknij na zdjęcie, aby zobaczyć galerię.


aerobik (film-fragment)

Fotogaleria z wystawy prac konkursowych "Kompozycja owocowo-warzywna" oraz z rozdania nagród w konkursie

Kliknij na zdjęcie, aby zobaczyć galerię.


Fotogaleria z zajęć "Wspólnie z najbliższymi aktywnie witamy pierwszy dzień wiosny"

Kliknij na zdjęcie, aby zobaczyć galerię.

 

******************************************************************************************************
Kubusiowi Przyjaciele Natury - celem programu skierowanego do przedszkolaków w całej Polsce jest zachęcanie dzieci do dbania o środowisko naturalne. Już w kwietniu zapraszamy do głosowania na nasze przedszkole w konkursie na Najpiękniejsze miejsce w Twojej okolicy. Więcej szczegółow już niebawem.

Mamo, tato, wolę wodę - celem programu jest podkreślenie roli wody w codziennej diecie oraz wspieranie rodziców w kształtowaniu prawidłowych nawyków żywieniowych u dzieci.

Czyste powietrze wokół nas - ogólnopolski program antytytoniowy wspierany przez
Powiatową Stację Sanitarno-Epidemiologiczną w Limanowej.

Do pobrania prezentacja z realizacj zadań w ramach programu "Czyste powietrze wokół nas".

*******************************************************************************************************************************************************************************************************************************

W roku szkolnym 2012/2013 przedszkolaki i uczniowie ZSiP w Mszanie Górnej zostali zaangażowani do realizacji projektu zorganizowanego przez UNICEF: "Wszystkie Kolory Świata". Koordynatorem akcji jest mgr Teresa Trybus.
Uczniowie  wykonali różnokolorowe szmaciane laleczki ubrane w stroje charakterystyczne dla przedstawicieli wszystkich ras ludzi z całego świata. W szkole została zorganizowana wystawa prac; w widocznym miejscu wyeksponowano laleczki, uczniowie i przedszkolacy mieli okazję podziwiać i oceniać efektywność prac. W ramach akcji została przeprowadzona zbiórka pieniędzy (zebrano 200 zł). Zebrane fundusze przekazano do biura regionalnego UNICEF.
Program jest odpowiedzią na dramatyczną sytuację dzieci w Czadzie i ma na celu uwrażliwienie naszych dzieci na nieszczęśliwy los, który dotyka najmniejszych mieszkanców odległego kraju. Akcja pomoże uczniom zrozumieć, że niesienie pomocy potrzebującym może dać wiele satysfakcji, a świadomość, że ktoś choć w malutkiej części przyczynił się do ratowania czyjegoś życia stała się źródłem wielu pozytywnych emocji.


Więcej na temat akcji można przeczytać
TUTAJ.

*******************************************************************************************************

Gmina Mszana Dolna realizuje projekt „Indywidualizacja nauczania w klasach I-III szkół podstawowych na terenie Gminy Mszana Dolna”, skierowany do uczniów szkół podstawowych, dla których gmina jest organem prowadzącym. Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, w ramach Priorytetu IX „Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach”, działanie 9.1 „Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty”, 9.1.2 „Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych”.

Głównym celem projektu jest wsparcie w okresie realizacji projektu  indywidualnego rozwoju uczniów klas I-III Szkół Podstawowych w Gminie Mszana Dolna, dostosowane do zdiagnozowanych potrzeb edukacyjnych tych uczniów oraz ich możliwości psychofizycznych.

W naszej szkole w ramach projektu realizowane są następujące zajęcia:

- Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i     pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji

- Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych

- Zajęcia logopedyczne

- Zajęcia socjoterapeutyczne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej

- Gimnastyka korekcyjna

- Zajęcia z języka angielskiego rozwijające uzdolnienia

- Narciarstwo i basen rozwijające uzdolnienia

Realizacja zajęć wsparta zostanie zakupem nowoczesnych, atrakcyjnych pomocy dydaktycznych wzbogacających pracę na zajęciach edukacyjnych.

Okres realizacji projektu: od 01.09.2012 r. do 31.08.2013 r.

Wartość projektu ogółem wynosi 415 300,00 zł.

****************************************************************************************************************

Nasze przedszkole bierze po raz czwarty udział w programie edukacyjnym Kubusiowi Przyjaciele Natury. Program ten to jedna z największych inicjatyw Kubusia. Dzięki akcji przedszkolaki uczą się, jak na co dzień dbać o środowisko. Mali uczestnicy biorą udział w wielu ciekawych działaniach ekologicznych takich, jak: uprawianie ogródków, organizowanie przyrodniczych wycieczek oraz ekologicznych akcji.



************************************************************************************************************************

W tym roku po raz pierwszy dzieci z Gminnego Przedszkola w Mszanie Górnej, będą brały udział w programie edykacyjnym "Mamo, tato wolę wodę!". Program ten już od 2009 roku wspiera rodziców i nauczycieli w kształtowaniu zdrowych nawyków żywieniowych u najmłodszych, a w szczególności zachęcenia ich do picia wody.
Partnerami merytorycznymi programu są Instytut Matki i Dziecka i Instytut Żywności i Żywienia. IV edycja programu została objęta honorowym patronatem przez Ministra Edukacji Narodowej.